نمایه نویسندگان

ا

  • احمدی خواه، مهدی «نقد و بررسی ساختار عناصر بیانی در اشعار کتاب فارسی پایۀ اوّل ابتدایی» [دوره 5، شماره 1، 1403، صفحه 97-115]
  • اسماعیلی، زیبا تحلیل و بررسی انواع ادبی در کتاب‌های فارسی دورة دوم متوسطه (با تکیه بر رویکرد برنامة درسی ملی) [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 27-52]
  • التیامی، پارسا بررسی علل ضعف املای دانش‌آموزان متوسطة اول(مورد مطالعه: مدرسة شهید محلاتی روستای بن زرد سفلی، شهرستان دنا) [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 76-93]
  • التیامی نیا، پارسا واکاوی مضامین دینیِ کتاب‌های فارسی و نگارش دورة اول متوسطه [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 1-31]
  • التیامی نیا، پارسا بررسی میزان انطباق اهداف شناختی، مهارتی و نگرشیِ کتاب هایِ نگارشِ دورۀ اولِ متوسطه [دوره 5، شماره 1، 1403، صفحه 57-77]
  • ایرانی، نفیسه نقد و تحلیل تصاویر کتاب فارسی پنجم دبستان و بررسی ارتباط آن ها با متن درس [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 117-138]
  • ایرانی، نفیسه نقد و تحلیل تصاویر کتاب فارسی چهارم دبستان و بررسی ارتباط آن ها با متن درس [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 19-40]

ب

  • بختیاری مرکیه، فرزاد بررسی طولی مباحث نگارش در مقطع ابتدایی [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 22-55]
  • بختیاری مرکیه، فرزاد بررسی مهارت های زبانی «سخن گفتن» و «خواندن» دانش آموزان دورۀ دوم ابتدایی شهرستان گلوگاه [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 111-157]
  • بخشی، اختیار بررسی ضرورت بازگردانی و امروزی‌کردن متون کهن دری در کتاب‌های درسی فارسی دورۀ دبستان ایران [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 54-78]
  • بشیرنژاد، حسن تأثیر آموزش بر تولید گفتارکودکان سندرم داون [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 1-25]

پ

  • پاک نهاد، محمد جمله‌های سادۀ با دو نهاد در زبان فارسی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 111-125]
  • پاک نهاد، محمد تحلیل نقش نموددر آموزش فعل امر مستمر [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 97-118]

ت

  • تقی زاده، هدایت الله بنیان‌های تربیتی کودک در گفتمان سعدی و مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 59-74]

ج

  • جعفرزادگان، بابک تحلیل تغییرات کمی و محتوایی تحمیدیه‌ها در کتاب‌های فارسی راهنمایی و اول متوسطه (1378 تا 1398) [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 18-38]
  • جعفری، سمانه تحلیل محتوای سؤالات دستوری و بلاغی آزمون سراسری با نظر به آموزه‌های کتب فارسی دورة دوم متوسطه [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 1-17]
  • جعفری، سمانه بررسی انتقادی علل ضعف مهارت خواندن و نوشتن سوادآموزان (مورد مطالعه: شهرستان ساری) [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 1-19]
  • جعفری کمانگر، فاطمه بررسی ابعاد شناختی، اجتماعی و دیوانسالاری برنامة درسی پنهان در کتاب‌های فارسی دبستان از دیدگاه معلمان ابتدایی [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 20-40]

ح

د

  • دلال خراسانی، میثم بررسی «تشبیه» در اشعار کتاب‌های فارسی دورة ابتدایی از منظر معیارهای «ادبیات کودک» [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 106-121]
  • دولت آبادی فراهانی، محبوبه تحلیل و بررسی انواع ادبی در کتاب‌های فارسی دورة دوم متوسطه (با تکیه بر رویکرد برنامة درسی ملی) [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 27-52]

ذ

  • ذاکری، گیتا تأثیر شعرقصه بر یادگیری مقولات دستوری پایۀ هفتم (مطالعۀ موردی، فعل، مصدر و بن‌های ماضی و مضارع) [دوره 5، شماره 1، 1403، صفحه 21-38]

ر

  • رحیمی اسطرخی، سمانه بررسی فاصلۀ موجود بین کتاب‌های فارسی دورۀ پیش‌دبستانی و اول دبستان از لحاظ محتوا و شیوۀ آموزش زبان فارسی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 26-53]
  • رحیمی گلوگاهی، ام لیلا بررسی مهارت های زبانی «سخن گفتن» و «خواندن» دانش آموزان دورۀ دوم ابتدایی شهرستان گلوگاه [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 111-157]
  • رحیمی نژاد، کاظم تحلیل تغییرات کمی و محتوایی تحمیدیه‌ها در کتاب‌های فارسی راهنمایی و اول متوسطه (1378 تا 1398) [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 18-38]
  • رضایی، سمیه ضرورت بازنگری در سرفصل‌ درس ادبیات کودکان و نوجوانان (رشتة آموزش ابتدایی) [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 39-51]
  • رضایی، سمیه تحلیل روان‌شناختی «نیاز به قدرت» در داستان‌های برگزیدة کودکان (براساس نظریة انتخاب ویلیام گلاسر) [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 1-21]
  • رضایی، سمیه بررسی تطبیقی کتاب‌های برگزیدة کودکان و نوجوانان و آیین‌نامه‌های ارزیابی کتاب (1390-1300) [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 53-68]
  • رضایی اردانی، فضل الله بررسی علل ضعف املای دانش‌آموزان متوسطة اول(مورد مطالعه: مدرسة شهید محلاتی روستای بن زرد سفلی، شهرستان دنا) [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 76-93]
  • رضایی اردانی، فضل الله بررسی و تحلیل مشکل کندنویسی املای دانش‌آموز پایة دوم دبستان حضرت زینب(س) نصرآباد(شهرستان تفت) [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 97-110]
  • رضایی اردانی، فضل الله چگونه توانستیم علاقه و انگیزة دانش‌آموزان متوسطة اول را در درس انشا تقویت‌نماییم؟ (مورد مطالعه: مدرسة فاطمیة سرچشمة زارچ) [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 69-81]
  • رضایی اردانی، فضل الله تجلی فرم و صورت کویر در بستر کتاب فارسی3 دورة دوم متوسطه [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 107-130]
  • رضایی اردانی، فضل الله بررسی تأثیر هوش فرهنگی بر سازگاری بین فرهنگی وعملکرد زبان آموزان غیرفارسی زبان در یادگیری زبان فارسی [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 33-55]
  • رضایی اردکانی، فضل الله چگونگی ارتقابخشی املای دانش‌آموزان پایة چهارم مدرسة دخترانة دکتر حسن نصیری اردکان [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 82-103]

ز

  • زارعان آدرمنابادی، فاطمه تحلیل محتوای کتاب فارسی سوم ابتدایی برحسب میزان توجه به مؤلفه‌های سرمایة فرهنگی [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 64-81]
  • زارعان آدرمنابادی، فاطمه تحلیل محتوای فارسی دوره اول متوسطه بر اساس معرفی اسطوره‌ها، الگوها و اندیشمندان ایرانی - اسلامی [دوره 5، شماره 1، 1403، صفحه 1-20]
  • زارعی، مریم فعالیت‌های ارتباطی معنادار و اثربخشی آنها بر تقویت اعتماد به نفس دانش‌آموزان در تعاملات شفاهی [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 55-78]

س

  • سجادی فر، وحید چهارگونه غلط‌نویسی در انشای دانش‌آموزان متوسطه اول (مطالعۀ دانش‌آموزان پسر پایۀ نهم) [دوره 5، شماره 1، 1403، صفحه 39-56]
  • سهراب نژاد، علی محمد «نقد و بررسی ساختار عناصر بیانی در اشعار کتاب فارسی پایۀ اوّل ابتدایی» [دوره 5، شماره 1، 1403، صفحه 97-115]

ش

  • شادی گو، شهریار نقد و تحلیل تصاویر کتاب فارسی چهارم دبستان و بررسی ارتباط آن ها با متن درس [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 19-40]
  • شادی گو، شهریار «نقد و بررسی ساختار عناصر بیانی در اشعار کتاب فارسی پایۀ اوّل ابتدایی» [دوره 5، شماره 1، 1403، صفحه 97-115]
  • شاکر اردکانی، شهلا چگونگی ارتقابخشی املای دانش‌آموزان پایة چهارم مدرسة دخترانة دکتر حسن نصیری اردکان [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 82-103]
  • شهبازی، اصغر پسوندهای فارسی عامیانه و کارکردهای عامیانۀ وندهای فعال زبان فارسی [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 72-96]
  • شهسواری، صدیقه بررسی و تحلیل مشکل کندنویسی املای دانش‌آموز پایة دوم دبستان حضرت زینب(س) نصرآباد(شهرستان تفت) [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 97-110]
  • شیرخانی، حسین واکاوی مضامین دینیِ کتاب‌های فارسی و نگارش دورة اول متوسطه [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 1-31]

ص

  • صادقی، مهدی بررسی تأثیر هوش فرهنگی بر سازگاری بین فرهنگی وعملکرد زبان آموزان غیرفارسی زبان در یادگیری زبان فارسی [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 33-55]
  • صفایی، عبدالواحد بررسی رابطۀ فناوری‌های نوین آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دورۀ اول متوسطه‌ در درس ادبیات فارسی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 95-110]

ع

  • عباس نیا، علی بررسی ابعاد شناختی، اجتماعی و دیوانسالاری برنامة درسی پنهان در کتاب‌های فارسی دبستان از دیدگاه معلمان ابتدایی [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 20-40]
  • عساکره، ناهید بررسی ادبیات جهان در کتاب های متوسطه سال تحصیلی 1300 / 1400 از نظر محتوا [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 75-98]

ف

  • فتاحی چالانچی، علویه نقد و تحلیل تصاویر کتاب فارسی پنجم دبستان و بررسی ارتباط آن ها با متن درس [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 117-138]
  • فتاحی چالانچی، علویه نقد و تحلیل تصاویر کتاب فارسی چهارم دبستان و بررسی ارتباط آن ها با متن درس [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 19-40]
  • فتحی، زهرا زیبایی شناسی و التذاذ ادبی در کتاب های فارسی دوره اول متوسطه [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 41-63]
  • فتوحی تکانتپه، سوسن واکاوی نیاز‌های کودکان در داستان‌های گروه سنی «ب» و «ج» براساس نظریة سلسله‌مراتبی آبراهام مازلو [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 82-106]
  • فروزانفر، آزاده چگونه توانستم مشکلات املایی را در دانش آموزان پایه ششم بهبود بخشم [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 99-115]

ق

  • قاسمیان، لیلا بررسی انتقادی علل ضعف مهارت خواندن و نوشتن سوادآموزان (مورد مطالعه: شهرستان ساری) [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 1-19]
  • قلمکاران، سید محمد تحلیل محتوای فارسی دوره اول متوسطه بر اساس معرفی اسطوره‌ها، الگوها و اندیشمندان ایرانی - اسلامی [دوره 5، شماره 1، 1403، صفحه 1-20]

ک

  • کجانی حصاری، حجت اختلالات خواندن و چگونگی درمان آن‌ها [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 77-99]
  • کر، حمید تحلیل محتوای سؤالات دستوری و بلاغی آزمون سراسری با نظر به آموزه‌های کتب فارسی دورة دوم متوسطه [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 1-17]
  • کردان، رقیه بررسی طولی مباحث نگارش در مقطع ابتدایی [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 22-55]
  • کلانتری سرچشمه، فاطمه چگونه توانستیم علاقه و انگیزة دانش‌آموزان متوسطة اول را در درس انشا تقویت‌نماییم؟ (مورد مطالعه: مدرسة فاطمیة سرچشمة زارچ) [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 69-81]
  • کمالپورخوب، ناصر بنیان‌های تربیتی کودک در گفتمان سعدی و مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 59-74]
  • کمالی نهاد، علی اکبر ارزیابی میزان یادگیری دانش‏ آموزان دورۀ دوم متوسطه در درس عروض [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 52-75]
  • کمالی نهاد، علی اکبر زیبایی شناسی و التذاذ ادبی در کتاب های فارسی دوره اول متوسطه [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 41-63]
  • کمالی نهاد، علی اکبر چهارگونه غلط‌نویسی در انشای دانش‌آموزان متوسطه اول (مطالعۀ دانش‌آموزان پسر پایۀ نهم) [دوره 5، شماره 1، 1403، صفحه 39-56]

م

  • محمدی، ناصر بررسی فاصلۀ موجود بین کتاب‌های فارسی دورۀ پیش‌دبستانی و اول دبستان از لحاظ محتوا و شیوۀ آموزش زبان فارسی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 26-53]
  • مرادی (رستا).، ابوالفضل بررسی و تحلیل مهارت تندخوانی به عنوان مرحله ای از مهارت خواندن در فارسی و ضرورت آموزش آن به معلمان ابتدایی [دوره 5، شماره 1، 1403، صفحه 77-96]
  • موحدکر، الهام آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرفارسی زبان دانشگاه های علوم پزشکی کشور [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 1-20]
  • موسوی، سیدعبّاس بررسی رابطۀ فناوری‌های نوین آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دورۀ اول متوسطه‌ در درس ادبیات فارسی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 95-110]
  • موسی کاظمی، سید مجید ارزیابی میزان یادگیری دانش‏ آموزان دورۀ دوم متوسطه در درس عروض [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 52-75]
  • میر جلیلی، سید محمد علی بررسی فاصلۀ موجود بین کتاب‌های فارسی دورۀ پیش‌دبستانی و اول دبستان از لحاظ محتوا و شیوۀ آموزش زبان فارسی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 26-53]
  • میرزایی، مهدی تحلیل محتوای اشعار کتب درسی فارسی دورة ابتدایی با توجه به مؤلفه‌های ادبیات مقاومت، ایثار و پایداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 94-105]

ن

  • نجفی، علی تحلیل نقش نموددر آموزش فعل امر مستمر [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 97-118]
  • نرماشیری، اسماعیل بررسی میزان انطباق اهداف شناختی، مهارتی و نگرشیِ کتاب هایِ نگارشِ دورۀ اولِ متوسطه [دوره 5، شماره 1، 1403، صفحه 57-77]
  • نظری، احمد بررسی بیش‌فعالی همراه نقص‌توجه با اختلال یادگیری نمونه‌ موردی یکی از دانش‌آموزان پایه‌ی هشتم [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 41-59]
  • نورموسوی، سیده طاهره فعالیت‌های ارتباطی معنادار و اثربخشی آنها بر تقویت اعتماد به نفس دانش‌آموزان در تعاملات شفاهی [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 55-78]
  • نوری، محمد علی بررسی موسیقی کناری در اشعار فارسی اول ابتدایی از حیث معیارهای ادبیات کودک [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 79-94]
  • نوری خوش‌رودباری، محمدعلی بررسی سطح زبانی- آوایی اشعار کتاب فارسی پایة‌ دهم [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 1-26]
  • نوری خوشرودباری، محمد علی بررسی «تشبیه» در اشعار کتاب‌های فارسی دورة ابتدایی از منظر معیارهای «ادبیات کودک» [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 106-121]
  • نیکوبخت، ناصر تحلیل روان‌شناختی «نیاز به قدرت» در داستان‌های برگزیدة کودکان (براساس نظریة انتخاب ویلیام گلاسر) [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 1-21]
  • نیکوبخت، ناصر بررسی تطبیقی کتاب‌های برگزیدة کودکان و نوجوانان و آیین‌نامه‌های ارزیابی کتاب (1390-1300) [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 53-68]

ه

  • هاتفی اردکانی، غلامرضا تجلی فرم و صورت کویر در بستر کتاب فارسی3 دورة دوم متوسطه [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 107-130]
  • هاشمی، محدثه تحلیل محتوای کتاب فارسی هفتم از حیث توجه به مسئولیت پذیری و خودباوری [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 56-71]